Κυριακή, 25 Μαΐου 2008

Το lexus και η ελιά

"...Ταξίδευα λοιπόν με 180 μίλια την ώρα, με το πιο σύγχρονο τρένο του κόσμου,
διαβάζοντας ένα δημοσίευμα σχετικό με την αρχαιότερη γωνία του κόσμου. Και η σκέψη που πέρασε από το μυαλό μου ήταν πως οι Ιάπωνες, που μόλις είχα επισκεφθεί το εργοστάσιό τους και ταξίδευα με το τρένο τους, κατασκεύαζαν το Lexus, το πολυτελέστερο αυτοκίνητο του κόσμου, με ρομπότ. Κι εκεί, στην κορυφή της σελίδας 3 της "Herald Tribute", οι λαοί που είχα ζήσει μαζί τους τόσα χρόνια στη Βηρυτό και την Ιερουσαλήμ, και τους γνώριζα τόσο καλά, εξακολουθούσαν να πολεμάνε για το ποιος είναι ιδιοκτήτης ποιας ελιάς. Εκείνη τη στιγμή μου καρφώθηκε η ιδέα για ότι το Lexus και η ελιά αποτελούσαν θαυμάσια σύμβολα αυτής της μετα-ψυχροπολεμικής εποχής: Ο μισός κόσμος έμοιαζε να βγαίνει από τον Ψυχρό Πόλεμο αποφασισμένος να φτιάξει ένα καλύτερο Lexus, προσηλωμένος στον εκσυγχρονισμό, κάνοντας αποτελεσματικότερη την οικονομία του και ιδιωτικοποιώντας την προκειμένου να ευημερήσει στο σύστημα της παγκοσμιοποίησης. Και ο άλλος μισός κόσμος - μερικές φορές το μισό κομμάτι της ίδιας χώρας, μια πλευρά του ίδιου ανθρπώπου- εξακολουθούσε να είναι μπλεγμένος στη διαμάχη για το ποιος ελέγχει ποια ρίζα ελιά..."
Τόμας Λ. Φρίντμαν από το "Lexus και η ελιά"

Η Ελλάδα σε ποιο μισό ανήκει;